Zakończenie jachtowego sezonu to dla właścicieli łódek dobry moment, żeby zająć się zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed nadejściem zimy. Będzie to zarówno dotyczyć kadłuba jachtu, jak również wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi silnika zaburtowego. Podczas normalnego pływania z takich silników korzysta się stosunkowo rzadko, lecz bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy w sytuacjach zagrożenia. Lecz mimo tego, że nie są często używane, to co najmniej raz rok powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Duża część wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są również części, jakie należy sprawdzać znacznie częściej. Niektóre z czynności serwisowych wykonać może właściciel, jeśli będzie wiedział jak zabrać się za nie, lecz z większością udać się jednak należy do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Ma to o tyle znaczenie, że podczas tego typu serwisu wymienione zostaną wszystkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale również i zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim ryzyko jakieś poważniejszej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z wysokim kosztem. Dlatego też nie można zapominać o tym, szczególnie że na zrobienie serwisu będzie parę miesięcy w zimie. Systematycznie sprawdzany sprzęt na pewno się odwdzięczy płynną i wydajną pracą, a również tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+